ملتقي الشباب الرايق
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ملتقي الشباب الرايق

كل ما يخص الشباب من الألف الى الياء

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

محادثة مع تامر حسنى

كاتب الموضوعرسالة
weema

weema

محادثة مع تامر حسنى Empty
مُساهمةموضوع: محادثة مع تامر حسنى   محادثة مع تامر حسنى Icon_minitimeالثلاثاء 10 فبراير 2009, 18:15

حوار حميم على مدى ساعتين تبادلنا الذكريات، الاسرار و الامال.

الكثير منا يعرف تامر المغنى، الممثل، الملحن و الكاتب.
قليلون جدا الذين يعرفون تامر الانسان و على وسع شهرته
و لكن دائرة الموثوق بهم ضيقه جدا. فى هذا الحديث الحميم
دخلنا الى اماكن كانت تحمل سابقا لافتة ممنوع الدخول و داعبنا مشاعر لم تمس من قبل.

بسؤال بسيط و لكن يحمل العديد من الاجابات بدأنا باكتشاف تامر الانسانback.

ايه هو الحب؟
كلمه واحده، عطاء
عطاء من غير ما نستنا مقابل لان لو استنينا مقابل ده يبقى مجرد تبادل و ده ممكنن يحصل بين اى انسان و التانى من غير ما يكونوا بيحبو بعض بس اللى يحب بجد يدى و ما يستناش مقابل.

لو انت بتحب، ايه الحاجات اللى ممكن تديها لحبيبتك؟
حياتى كلها هتكون تحت امرها كل حاجه بتاعتى هتكون ليها،
حبى و حنانى اهتمامى و رعايتى و حمايتى.
مش هقدر استحمل انها تكون عايزة حاجه و انا مقدرش اديهالها.
هاديلها تامر كل تامر

Love and pride, can they live together?
No way, if my girl and me love each other there is no place for pride between us, if we are together and noticed her shoelace is untied, I would bend over in the middle of the street to tie it up to her. I can cry in her arms, show her my weakness, and tell her that I need her, that she is my haven.
I can be very strong during work, stern and very serious, yet I would go out meet her, throw myself in her arms and be a baby.

الحب و الكبرياء ممكن يجتمعوا مع بعض؟
مستحيل!! لو انا و حبيبتى بنحب بعض مفيش مكان لكبرياء او كرامه بينا،
لو احنا مع بعض و لاحظت ان رباط جزمتها مفكوك
هنزل فى وسط الشارع و اربط لها الرباط. ممكن ابكى فى حضنها
و يبان قدمها ضعفى و اقولها انى محتاج لها انها ملاذى و ملجأى.
انا ممكن اكون فى شغلى و بزعق و متعصب و جد جدا و اخرج
من الشغل اترمى فى حضنها و اكون زى الطفل.

معنى كده انك مش هتتكسف تبكى فى حضنها؟
ايوه مش هتكسف و مين غيرها يشوف دموعى؟؟
و لكن .... مستحيل ابكى لو هى بتنهى علاقتها معايا لان ده هيكسر صورتى قدامها للابد.
.

و ايه اللى ممكن يخليك تبكى؟
الظلم!!
و لو شفت واحد نفسه يعمل حاجه قوى و مش قادر يعملها.
كمان انا ممكن ابكى من مشهد مؤثر فى فيلم زى فى فيلم حين ميسره
لما الولد كان بيترجى مامته اللى ربته انها متسبهوش المشهد ده خلانى ادمع فى لحr parents.

لو اتجوزت و لقيت نفسك مش سعيد مع مراتك ممكن تطلقها؟
مستحيل!! انا اتحرمت من ابويا و مستحيل انى اخلى ولادى يحسو الاحساس اللى انا كنت بحسه كل يوم.

If you had the urge to confess your love to a girl because you cannot hold it anymore, but she is at work in the moment what would you do?
Just walk in among people tell her “I Love You” in the presence of everyone.

لو انت بتحب بنت و خلاص مش قادر تكتم حبك جواك و هى فى شغلها هتعمل ايه؟
هدخل فى وسط الناس و اعترفلها بحبى.

Everyone…. and Loudly?
Yes, loudly. Is love something to be ashamed of? It is the most significant thing that can happen to a person, so the one should be very proud of it.

فى وسط الناس؟؟
اه و بصوت عالى هو الحب حاجه اتكسف منها؟؟ ده الحب احلى حاجه ممكن تحصل لاى حد و الواحد المفروض يكون فخور بيها جدا.

What is the most romantic scene you could think of?
I tend to be bold in love, I wrote and composed a song “Ya Ta3ebny” in my new album about someone who saw a girl for the first time, and felt that all what he wants to do in the moment is run to her and take her in his arms. So I consider boldness in love is one of the most romantic scenes.
Also a scene where a man is protecting the girl he loves.
And finally, A man getting to marry the girl he loves.

ايه احلى لحظات الحب فى نظرك؟
انا بحب الجراه فى الحب انا كتبت اغيه اسمها يا تاعبنى بتقول عمرها حصلتلك دى تبقى لسه شايف حد و انت لسه متعرفوش، تبقى نفسك تجرى عليه تحضنه و تنام فى عنيه و انت لسه متعرفوش......... د واحده من احلى لحظات الحب.
و لحظة ما ادافع عن حبيبتى و احميها
و لحظة ما اتجوز حبيبتى

Can you tell if a girl loves you even if she didn’t confess it, and how?
Of course yes, from the tone of her voice, her body language, the way she looks to me, the place she chose to sit, and mostly, if she tries so hard to hide it by ignoring me or acting as if I am not there, as much as she tries to hide her love, it becomes very obvious.

ممكن تعرف ان بنت بتحبك من غير ما هى تقولك؟؟
طبعا ممكن. من تون صوتها و حراكاتها و نظرتها ليا و اكتر حاجه لو حاولت على قد ما تقدر تخبى حبها كل ما تحاول تخبى كل ما يبان عليها اكتر.

What season would you consider more romantic?
Winter… its cold, and what would be more romantic than cuddling with the one you love.

الشتا ولا الصيف رومانسى اكتر؟
الشتا ..... برد و احلى حاجه فى البرد ان الواحد يدفى فى حضن حبيبه.

So would you prefer to walk on the beach, or in the rain?
In the rain.

تحب تتمشى على البحر ولا تحت المطر؟
تحت المطر.

The girl vs. boy relation, how do you see it?
I always describe the love relation as a car, if a girl trusted a boy to drive a car, she is surely confident that he knows how to drive a car, so let him drive and feel safe.

البنت و الولد لما يكونو بيحبوا بعض يكون شكل العلاقه ازاى؟
بصى علاقة الحب زى العربيه لو البنت وثقت فى الولد انه بيعرف يسوق هتركب معاه....... خلاص يبقى تسيبه يسوق.

So you like to lead in the love relation?
Yes, but I don’t call it leading, I call it protection, and it is a fact that I am the stronger human in this relation and more capable of protecting her. And I think that the real femme would love to feel protected.

يعنى تحب تكون انت الطرف المسيطر؟
ايوه بس هى مش سيطره هى حمايه و خوف عليها الحقيقه بتقول انى الطرف الاقوى فى العلاقة و انى الاقدر على حمايتها و البنوته الحقيقيه تحب تحس بالحمايه دى

Tell me a situation you consider one of the funniest.
It was that day when I was a teenager, I was in love with a girl with me in school and I really wanted to see her, so I thought of acting like Romio. So confident in myself I went to her house, she was living in the first floor, I climbed up قوللى على موقف مجنون او مضحك حصلك
اقولك ..... كان فبه بنت كنت لسه ببتدى معاها قصة حب فى المدرسه فى ثانوى و كنت عايز اشوفها فقررت انى اعمل روميو وواثق من نفسى جدا رحت رايحلها تحت البيت و كانت هى ساكنه فى الدور الاول رحت متسلق الشباك الارضى و طالع قاعد على شباك اوضتها و هى تقوللى انا خايفه بابا ييجى و انا اقولها بابا مين يا بنتى انا موجود ماتخافيش و فجاه لقيت ابوها بيتسلق و طالعلى رحت ناطت جوه الاوضه مانا مفيش قدامى سكه تانيه و طلعت من الاوضه على باب الشقه عشان اهرب بفتح الباب لقيت ابوها فى وشى طلعت اجرى لجوه و بقيت الف حوالين ترابيزة السفره و امها طلعت على الصوت و ابوها عمال يقولها "حلقى ... حلقى يا زيزي" فى الاخر طلعت اجرى على الاوضه و نطيت من الشباك

….. and what about the girl?
Never saw her ever again, she disappeared from school … LOL

طب و البنت؟؟
ماشوفتهاش فى المدرسه تانى .... اختفت.......

Do you believe that dreams can come true?
If the person believes in his dreams, they will definitely come true, whenever there is a will there is a way.

بتصدق ان احلامك ممكن تتحقق؟
لو الواحد صدق احلامه بجد اكيد هتتحقق.

… So what’s your dream for yourself, for your parents, for your brother, for your friend and finally for your country?
For myself, personally, I wish to marry a girl I love. And on the artistic side, I wish

احلامك ايه لنفسك و لاهلك و لاخوك و لصاحبك و لبلدك
لنفسى.... ان لما يقولو فيه فنان بيعرف يغنى و يمثل و يكتب و يلحن يقولو اسمى
و ف حياتى الشخصيه... اتجوز بنت بحبها.
لاهلى..... انهم يعيشوا فى سعاده و ميشفوش يوم وحش تانى
لاخويه..... ان ربنا يخليه ليا و نفضل نشتغل مع بعض طول عمرنا
و لصديقى.. "محمود" ... ان صداقتنا تستمر طول العمر، انا عرفت محمود فى وقت كنت بقول فيه مفيش حاجه اسمها صديق، حبينا بعض فى الله زى ما كنا بنخرج مع بعض كنا بنروح نصلى مع بعض.
لبلدى...... تامر اتنهد قوى و قال ... حاجات كتير
نفسى الظلم يختفى
و الزحمه تخف شويه
نفسى نبطل نشتم بعض فى الشارع
نفسى نبقى احلى و اشيك بلد
نفسى المساجد و الكنائس تتملى بالناس
نفسى ميبقاش فيه حاجه اسمها مسلم و مسيحى عشان ده عمره ما كان موجود
نفسى...

What is your favorite movie, song, book?
Movies: Ghost, Just Married and “Isha3et Hob”
Songs: Ana Lak Alatoul and Earth Song for Michael Jackson
Book: The Secret.

ايه اكتر فيلم بتحبه، اكتر اغنيه و اكتر كتاب بتحبه
فيلم: اشاعة حب
The Ghost
Just Married
و اغنيه ..... انا لك على طول و
Earth Song “Michael Jackson”
كتاب The secret

Where would you like to travel?
I do not like to travel, actually I tend to suffer from home-sickness during my short travels, and I cannot wait for the day I am returning home.

بتحب السفر؟
لا انا مبحبش اسافر و لما بسافر فى شغل بكون مستنى اليوم اللى ارجع فيه و بكون سعيد جدا انى راجع

Do you love children?
Yes, a lot and I know how to deal very well with them, I have the ability of soothing any crying child

بتحب الاطفال؟
قوى... و بعرف اتعامل معاهم كويس و اعرف اسكت بيبى لو بيعيط

Do you love pets?
I love all living creatures, especially dogs. I had a cat her milk and we became friends

بتحب الحيوانات؟
جدا و الكلاب بذات و بتصعب عليا جدا!! انا كان عندى قطه اسمها ميشو كان مستحيل اسيبها لوحدها ابدا لازم يكون حد معاها.
فى تصوير كابتن هيما كان فيه قطه ولدت فى لوكيشن كنا هنصور فيه خليتهم غيرو مكان اللوكيشن بعيد عنها شويه عشان كانت خايفه جدا على ولادها و جبتلها اكل و بقينا اصحاب قوى

What Are the things you cannot go out without?
My prayer, I can never go out without praying.
Mobile
Wallet
My guitar.

ايه الحاجه اللى لازم تكون معاك و انت خارج
صلاتى. لازم اكون مصلى
و الموبايل
و محفظتى
و الجيتار لازم يكون فى العربيه دايما

Do you love chocolates?
Yes, I do with all means.

بتحب الشيكولاته؟
اه قوى

Do you know that a man who loves chocolates tend to understand the woman?
Yes I know so, and I also know that he understands how to make her feel feminine.

تعرف ان الراجل اللى بيحب الشيكولاته بيفهم البنت قوى؟
ايوه و كمان بيعرف يحسسها بانوثتها

What are your favorite quotes?
“What goes around…. Comes around”

ايه مقولتك المفضله؟
كما تدين تدان.

What is the message you are trying to convey?
“Love is my message”

ايه هى رسالتك؟
الحب رسالتى

Quotes from Tamer’s best friend – Mahmoud.
Tamer is the kindest, most tender and supportive person to his friends and family. He is so forgiving and sensitive. What I consider defects in Tamer, is that he tends to trust in people that shouldn’t be trusted, and he always neglects his health and well being for the sake of work, actually he is a workaholic.

كلام محمود صديق تامر على تامر
محمود على فكره جراح تجميل شاطر جدا... متطوع فى جمعية الابتسامه بتعالج الاطفال اللى بيعانو من الشفه الارنبيه بدون مقابل .. بيسموه فى الجمعيه دى صانع الابتسامه
و ادى كلام محمود على تامر.
تامر هو اطيب و اجدع و احن شخص على اهله و اصحابه و متسامح جدا.
العيوب اللى شايفها فى تامر انه بيثق فى ناس بسرعه جدا و مش بيهتم بصحته خالص و بييجى على نفسه قوى عشان الشغل

بنتشارك فى حاجات كتير انا و تامر متطوعين فى جمعية عملية الابتسامه انا كجراح برسم البسمه على شفايفهم و تامر بيرسمها فى قلوبهم بيفضل معاهم طول اليوم يهديهم و يطمنهم و يلعب معاهم و يدخل الفرحه فى قلوبهم دى حاجه من حاجات كتير بتخلينى فخور ان تامر صديقى

--------------------

محادثة مع تامر حسنى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اغنية للفانس بتوع تامر حسنى للى بيحب تامر بسسسسسسس
» لعبة تامر حسنى والله جامدة خش وشوف
» تامر حسنى بيهزر فى حفلة من حفلاته مع الجمهور بتاعة
» صور تامر جامدة طحن
» اغنية تامر كل مرة بالenglish